معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / مرز “سپین بولدک- چمن” عصر گذشته بازهم شاهد درگیری بین مرزبانان افغان و پاکستانی بود

مرز “سپین بولدک- چمن” عصر گذشته بازهم شاهد درگیری بین مرزبانان افغان و پاکستانی بود

کابل گهیځ نیوز (۱۳ میزان ۱۴۰۲):
ګزارشات رسیده حاکیست که عصر روز گذشته یک بار دیگر درگیری مسلحانه بین مرزبانان افغان و پاکستانی در مرز چمن- سپین بولدک در جنوب غرب کشور رخ داده که ظاهراً تلفاتی هم در بر دارد.
به اساس گزارش منتشره در رسانه های پاکستانی این درگیری مسلحانه در نقطه صفری چمن و در کنار “دروازه دوستی” صورت گرفت که به قول این رسانه ها باعث کشته شدن دو تن از عابرین پیاده از این دروازه و همچنان مجروحیت یک طفل دوزاده ساله گردید.
از سوی دیگر برخی منابع غیر رسمی در شهر کندهار می گویند که این درگیری روز گذشته ۱۲ میزان حوالی ساعت ۳:۰۰ پس از چاشت بین مرزبانان پاکستانی و افغانی در دروازه سرحدی چمن آغاز شد و تقریباً برای یک و نیم ساعت الی ساعت ۴ و نیم عصر روز گذشته ادامه داشت.
منابع محلی در سپین بولدک و کندهار مسؤولیت آغاز این درگیری را بر دوش مرزبانان پاکستانی می اندازند.
اما در خبر نامه ایکه از سوی بخش روابط عامه ارتش پاکستان در این مورد به نشر رسیده است محافظین سرحدی افغانستان به آتش گشایی بی موجب متهم شده ولی تا حال احوال دقیق این درگیری و علت های آن روشن نیست.
قابل ذکر است که قبل از این نیز چندین بار در گذرگاه های سرحدی تورخم و چمن بین مرزبانان افغان و پاکستانی چنین درگیریهای صورت گرفته است که تلفاتی نیز در بر داشته است.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس