معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رسانه ها از وقوع انفجار قریب یک پایگاه هسته ای پاکستان خبر می دهند

رسانه ها از وقوع انفجار قریب یک پایگاه هسته ای پاکستان خبر می دهند

کابل گهیځ نیوز (۱۵ میزان ۱۴۰۲):
با وجود آن که دولت پاکستان با انتشار بیانیه ای وقوع هرگونه انفجار در یکی از تاسیسات هسته‌ای خود در ایالت پنجاب را تکذیب می کند، گزارش های رسانه یی از وقوع انفجار در شهر “دیره غازی خان” و نزدیک به یکی از تأسیسات اتومی آن کشور خبر می دهند.
از سوی دیگر وزارت اطلاعات پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچگونه انفجاری که به تاسیسات اتمی کشور ربط داشته باشد، صورت نگرفته و خبرها منتشره در این مورد صحت ندارد.
اما بیانیه مذکور در عین حال وقوع انفجار در شهر “دیره غازی خان” را تأیید نموده می گوید: علل انفجار در منطقه یاد شده درحال بررسی و ردیابی است.
به قول بیانیه مذکور، تحقیقات ابتدایی نشان می دهدکه احتمال دارد انفجار در حین احداث جاده در نزدیکی منطقه” دیره غازی خان” اتفاق افتاده باشد.
پاکستان بتاریخ ۲۸ می‌سال ۱۹۹۸ میلادی در پاسخ به آزمایش هسته‌ای هند، چندین آزمایش هسته‌ای را با موفقیت انجام داد و پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز هسته‌ای، به عنوان هفتمین قدرت اتمی جهان و اولین کشور اسلامی دارای قدرت هسته‌ای در جهان شناخته شد.
این کشور در سال‌های اخیر برای قدرت نمایی در مقابل هند، چندین بار دست به آزمایش موشک‌های مختلف دارای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را زد.
در این اواخر و پس از تشنج عمیق سیاسی و اقتصادی در پاکستان، بیم آن می رود که حکام پاکستان دیگر توانایی محافظت اسلحه هسته یی خود را ندارند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس