معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / اعتراض جمعی ملت افغانستان در برابر کشتار مردم مظلوم “غزه”!

اعتراض جمعی ملت افغانستان در برابر کشتار مردم مظلوم “غزه”!

روز گذشته (جمعه ۲۱ میزان) در شهر های مختلف افغانستان و از جمله پایتخت کابل، پس از ادای نماز جمعه، مردم به تظاهرات و اجتماعات احتجاجی علیه ظلم و ستم بی حد و حصر رژیم صهیونیست اسرائیل علیه مظلومان فلسطینی پرداختند و یک جهتی خود را با قیام تاریخی و قهرمانانه فلسطینان مظلوم که تحت بمباردمان هوایی و زمینی رژیم اشغالگر “تل ابیب” هر لحظه جان های شیرین خود را از دست می دهند، ابراز داشتند.
این تظاهرات و ابراز حمایت از ملت مظلوم فلسطین در اکثریت اماکن به گونه یی بود که مردم دردمند ما از یک سو برای زلزله زده گان هرات در داخل افغانستان به جمع آوری کمک ها و اعانه می پرداختند و در عین حال مظالم ارتش وحشی رژیم صهیونیست بر فلسطینی های مظلوم را به حیث قبله اول مسلمانان و جزءلایتجزای از بدنه سوخته و پر درد اُمت اسلامی، نکوهش می کردند و نفرت و انزجار خود را نسبت به این کشتار ابراز می داشتند.
بدون شک ابراز حمایت از ملت مظلوم و دربدر فلسطین که سالهاست تحت مظالم یهودیان به سرپرستی مستقیم امریکا و سایر استعمارگران غربی زیست دارند، به حیث جزئی لایتجزای از بدنه امت مظلوم اسلامی، مکلفیت همه مسلمانانها است و هیچ فرد مسلمان در هیچ کنج دنیا نباید آن را فراموش کند.
چنانچه دیده می شود حملات غافلگیرانه اخیر که از جانب مبارزین فلسطینی بر پیکر نجس رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل وارد آمده، اگر از یک سو قوت و زور بازوی مبارزین فلسطینی را در میدان مبارزه نا برابر با این رژیم نشان داد، از جانب دیگر حمایت بی حد و حصر امریکا و سایر دول غربی از این رژیم را هم به نمایش گذاشت و ثابت ساخت که اسرائیل تنها نیست و یک بار دیگر ثابت شد که به مصداق مقوله معروف زبان عربی”جهان کفر ملت واحد است”.
طی یکی دو هفته گذشته وقایعی که در این خطه مشاهده شد از جبن و ترس یهودیان اشغالگر و ناکامی مطلق همه سیستم جاسوسی و ضد حمله این متجاوزین در مقابل ملت بی دفاع فلسطین حکایت دارد و نشان می دهد که اگر با دلیر مردی و به طور سیستماتیک در برابر این متجاوزین جبون ایستاده گی شود، آنها خیلی ضعیف از آن اند که بتوانند در برابر حملات آزاد اندیشان مظلوم، مقاومت کنند.
اما در این میان جای تأسف این است که کشور های مسلمان کنونی در روی نقشه زمین، در گیر و دار های داخلی با همسایگان مسلمان خود چنین بند مانده اند که در نتیجه آن به شکل خواسته یا نا خواسته در راهی گام می گذارند که مفاد آن جزء به همین استعمارگران غربی و حتی به گونه مشخص به رژیم حاکم بر سرزمین های اشغال شده اعراب، به کس دیگری نمی رسد.
از جانب دیگر دسیسه شوم دیگری را نیز نباید نادیده انگاشت که ضمن آن استعمارگران غربی تلاش می ورزند تا در سنگر مبارزه با مسلمانان کنونی جهان، آنها را یک یک و متفرق ساخته و از بین ببرند.
ما شاهد هستیم که طی چند روز گذشته و همزمان با زلزله مدهش هرات در شبکه های اجتماعی این بحث را دامن میزنند که گویا بهتر است افغانها به مشکلات و مصایب خود رسیده گی نمایند و به کمک زلزله زده گان خود بپردازند و قضیه فلسطین را به خود آن ها بگذارند.
مطرح شدن این بحث در رسانه های اجتماعی و آن هم از جانب افغان ها به این معنا است که قصد دارند افغانستان و افغانها را نیز از بدنه پژمرده جهان اسلامی در عصر حاضر جدا کننند و به این گونه آب به آسیاب استعمار غربی ریخته در راستای تحقق اهداف استعمارگرانه آنها نا خواسته گام نهند.
طبیعی است که این گونه دسیسه های استعمار غربی تنها در سطح افغانستان عزیز نه، بلکه در سطح همه امت اسلامی جریان دارد و هر کشور اسلامی را با این تیر نفاق و بی اتفاقی نشانه می گیرند.
پس بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشیم که افغانستان و هر کشور اسلامی دیگر در روی کره خاکی، به حیث جزء لایتجزای از بدنه زخم خورده امت مظلوم اسلامی نمی تواند از آلام و مصایبی بدور بماند که سایر اجزای این بدنه با آن روبرواست.
افغانستان به حیث یک کشور مهم اسلامی در قاره آسیا که سالهای سال طعم تلخ جنگ و خون ریزی را در سرزمین خود چشیده شاید بهتر از دیگران بتواند درد ها و آلام سایر سرزمین های اسلامی را درک کند و مردم آن با ایستاد شدن عملی در کنار مردم فلسطین امروزی یا هر کشور دیگر جهان اسلام، باید مصداق عملی این حدیث باشند که رسول الله -صلی الله علیه و سلم- فرموده است: “مسلمانان حیثیت بدن واحدی را دارند و اگر عضوی از بدن از دردی شاکی باشد، اعضای دیگر آن نمی توانند راحت باشند.” سعدی شیرازی چه زیبا گفته است در این مورد که:
بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی
“پایان”
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار و تبصره های بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس