معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / هیأت افغانی و پاکستانی در حاشیه نشست دوحه با هم دیدار کردند

هیأت افغانی و پاکستانی در حاشیه نشست دوحه با هم دیدار کردند

کابل گهیځ نیوز ( ۱۲ سرطان ۱۴۰۳):

آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و اعضای هیأت همراه وی در حاشیه سومین نشست سازمان ملل درباره افغانستان به میزبانی قطر، با ذبیح اله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان و رئیس هیأت این کشور در سومین نشست دوحه راجع به افغانستان دیدار کرد.

به گزارش رسانه های پاکستانی، آصف دُرانی در مورد این دیدار گفته است که طرفین ضمن این دیدار که در مقر سفارت پاکستان در دوحه انجام شد، پیرامون نشست افغانستان، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر این دیدار بین نماینده گان افغانستان و پاکستان در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش اظهارات جنجالی وزیر دفاع پاکستان مبنی بر آمادگی برای حمله به عناصر تروریستی در داخل خاک افغانستان، خشم مقامات ذیصلاح افغانستان را برانگیخت.

در عین حال سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان که رهبری هیأت افغانستان در نشست دوحه را نیز بدوش داشت، روز گذشته با اشاره به همراهی برخی کشورها در نشست دوحه، از مواضع ایران، روسیه، چین، پاکستان و سازمان همکاری اسلامی در قبال افغانستان تقدیر کرد.

همچنان در حاشیه سومین نشست قطر برای حل معضله افغانستان، نشست چهار جانبه میان پاکستان، افغانستان، ازبکستان و قطر در رابطه با همکاری‌های منطقه‌ای از جمله پیشبرد طرح خط ریل میان  پاکستان و افغانستان و اتصال آن به آسیای میانه برگزار شد.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس