معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / نمایشگاه پیروزی و پیشرفت‌های اقتصادی افغانستان افتتاح شد

نمایشگاه پیروزی و پیشرفت‌های اقتصادی افغانستان افتتاح شد

کابل گهیځ نیوز (۱ سنبله ۱۴۰۳):

به قول عبدالسلام جواد سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، نمایشگاه ملی تحت عنوان پیروزی و پیشرفت‌های اقتصادی افغانستان قبل از ظهر امروز پنج‌شنبه، اول سنبله در مرکز بین‌المللی نمایشگاه افغانستان با حضور نمایندگان وزارت صنعت و تجارت  و بازرگانان سکتورخصوصی کشور افتتاح گردید.

در این نمایشگاه محصولات و تولیدات با کیفیت کشور در سکتورهای مختلف در۳۱۰غرفه به مدت ۴روز به نمایش گذاشته شده است.

در محفلی که به همین مناسبت دایر گردیده بود،  مولوی زبیر دین‌پرور، رئیس عمومی امور تجارت وزارت صنعت و تجارت به نمایندگی از این وزارت، برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را معرفی محصولات و تولیدات کشور به هموطنان دانست.

وی اضافه کرد که تولیدات افغانستان در دنیا جایگاه خویش را پیدا کرده و به بزرگترین کشورهای دنیا صادر می‌شود. آقای دین‌پرور از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که در داخل کشورشان سرمایه‌گذاری نمایند.

همچنان  محمدیونس مهمند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: با حمایت حکومت؛ صادرات افزایش و واردات کاهش یافته است.

همچنان خان‌محمد فروتن، رئیس اتاق زراعت و مالداری افغانستان و سخی‌احمد پیمان، معاون نخست اتاق صنایع و معادن افغانستان در این نشست صحبت کردند و گفتند که:  مسئولیت ما تولیدات با کیفیت، مسئولیت حکومت حمایت از تولیدات داخلی و مسئولیت مردم استفاده از این تولیدات می‌باشد.

ــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس