معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / انتقاد و نگرانی یک روحانی شیعه عراق از اعتراضات در ایران و نگرانی از سرایت آن به سایر کشورها

انتقاد و نگرانی یک روحانی شیعه عراق از اعتراضات در ایران و نگرانی از سرایت آن به سایر کشورها

انتقاد و نگرانی یک روحانی شیعه عراق از اعتراضات در ایران و نگرانی از سرایت آن به سایر کشورها
بغداد- ګهیځ نیوز ۸ نوامبر ۲۰۲۲
مقتدى صدر روحانى با نفوذ شيعه ساکن در عراق ضمن یک توييتش از آنچه اورآن را “عمامه افكنى” و جنبش “ضد حجاب” در ايران می خواند، به شکل جدی انتقاد کرده و از سرایت این موضوع به سایر کشورهای اسلامی ابراز نگرانى نموده است.
موصوف اين حركت را اقدامى ضد اسلامگرا ها خوانده و از این امر ابراز نگرانی کرده است که به قول وی انداختن عمامه و كمپاين ضد حجاب در ایران ممكن است به سایر كشورها هم سرايت كند و به قول وی مبادا این عمل از عمامه پراكنى به كشيدن حجاب از سر زنان با عفت برسد .
این روحانی پر نفوذ شیعه طبق معمول غرب و اسرائيل را به توطئه براى پارچه پارچه ساختن، توهين به عمامه‌ها و مبارزه علیه حجاب، متهم نموده و خواهان مقابله با اين اقدامات شده است.
روحانى عراقى همچنان در توييتش در عکس العمل به عمامه پراگنى‌ها در ايران نوشته است که به قول وی در مقابل این گستاخی ها خودما مسؤول هستیم.
اما با این همه مقتدى صدر در اظهارات خود به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر طی ۵۰ روز گذشته و بازداشت و مجروح شدن هزاران معترض در جریان این اعتراضات اشاره‌ای نکرده است.
قابل ذکر است که مقتدی صدر از چهره‌های مذهبی و رهبران اعتراضات ضد دولتی در عراق به شمار می‌رود ولی مدتی بود که جریان سیاسی منتسب به او در عراق، با دیگر گروه‌های شیعی مورد حمایت ایران اختلافاتی پیدا کرده بود.
همچنان مقتدی صدر در اوایل ماه سنبله امسال نیز اعلام کرد که به طور دائم از سیاست کناره‌گیری می‌کند. آقای صدر همچنین از تعطیلی بیشتر موسسات وابسته به این جریان عراقی خبر داده بود.
از جانب دیگر در هفته‌های اخیر، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتن ویدیوهای آنچه اکنون از آن به عنوان پدیده “عمامه پرانی” از آن یاد می‌شود، تبدیل به یک پدیده پر کاربرد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس