معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / تنش های سیاسی در پاکستان؛ عمران خان از انحلال پارلمان مرکزی و ایالتی صحبت می کند

تنش های سیاسی در پاکستان؛ عمران خان از انحلال پارلمان مرکزی و ایالتی صحبت می کند

اسلام آباد- ګهیځ نیوز( ۲۰ قوس ۱۴۰۱):
در حالیکه تنش های سیاسی در پاکستان به اوج خود رسیده، عمران خان صدراعظم پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف آن کشور می گوید که پارلمان مرکزی و پارلمان های ایالتی در خلال بیست روز آینده منحل شده و حکومت سرپرست زمام امور را بدست خواهد گرفت.
عمران خان همچنان افزوده است که درست ۴۸ ساعت پس از لغو پارلمان مرکزی و ایالتی حکومت موقت تشکیل خواهد شد یا هم مذاکرتی در مورد چگونگی حکومت موقت آغاز خواهد یافت.
در همین حال رانا ثنا الله وزیر داخله حکومت موقت کنونی که از مخالفین عمران خان به شمار می رود در پاسخ به اظهارات عمران خان گفته است که احزاب اتحادی در دو ایالت سند و پنجاب آن کشور، حزب تحریک انصاف عمران خان را با شکست در انتخابات آینده مواجه خواهد ساخت.
وی همچنان در رابطه با انحلال پارلمان های ایالتی عمران خان را چلنج داد و اظهار داشت که احزاب سیاسی گرد آمده در ائتلاف، در انتخابات آینده تحریک انصاف به رهبری عمران خان را شکست خواهند داد.
عمران خان پس از رأی عدم اعتماد در پارلمان پاکستان بتاریخ نهم اپریل سال جاری میلادی از سمت نخست‌وزیری آن کشوربرکنار شد وی که در بازی کريکت قهرمان ملی بود، به سیاستمداری کاریزماتیک تبدیل شد و پس از سال‌ها مبارزه، توانست جای دو حزب بزرگ و رقیب سیاسی را، که چندین دهه بر پاکستان تسلط داشتند، بگیرد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس