معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / صدر اعظم مالیزیا برای بازدید رسمی به پایتخت اندونیزیا رفته است

صدر اعظم مالیزیا برای بازدید رسمی به پایتخت اندونیزیا رفته است

جاکارتا- گهیځ نیوز( ۱۸ جدی ۱۴۰۱):
انور ابراهیم صدراعظم مالیزیا ضمن یک سفر رسمی به جاکارتا، پایتخت اندونیزیا رفته است و قرار است روز دوشنبه با “جوکو ویدودو” رئیس جمهور اندونیزیا دیدار و گفتگو کند.
روزنامه” جاکارتاپوست” چاپ اندونیزیا ضمن خبر دادن از این سفر نوشته است که دلچسپی شخصی انور ابراهیم باعث خواهد شد تا هردو رهبر گام های عظیمی در راه حل منازعات دو جانبه بردارند.
از جانب دیگر تحلیل گران اندونیزیایی در مورد این سفر به این باورند که به اندونیزیا فرصتی را فراهم خواهد ساخت تا روابط خود را با مالیزیا را از طریق حل وفصل اختلافات دو جانبه تقویت بخشد.
در عین حال زمبری عبد القادر وزیر امور خارجه مالیزیا سفر انور ابراهیم به جاکارتا را باعث رشد هر چه بیشتر روابط دو جانبه خوانده افزود که این دیدار راه های تعاون و همکاری بیشتر را بین دو کشور خواهد گشود.
وزیر امور خارجه مالیزیا همچنان افزود که ملاقات هر دو رهبر زمینه را مساعد خواهد ساخت تا همکاری های دو جانبه بین دو کشور افزایش یافته و زمینه تعاون مشترک بین دو کشور را در تقابل با تهدیدات و چالش های اقلیمی و جهانی مساعد خواهد ساخت.
موصوف علاوه کرد که هر دو رهبر ضمن بحث روی مسایل اساسی دو جانبه، همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری احتمالی مالیزیا در پایتخت آینده اندونیزیا و صادرات روغن به کشور های عضو اتحادیه اروپا و تعین سرحدات زمینی و بحری بین دو کشور و بکار گماشتن کارگران اندونیزیایی در کشور مالیزیا بحث و مذاکره خواهند کرد.
وزیر خارجه مالیزیا همچنان افزود که توقع می رود در جریان این سفر هشت تفاهم نامه همکاری دو جانبه را به امضاء خواهند رسانید.
ــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس