معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / سازمان عفو بین‌الملل خواهان تعطیلی زندان “گوانتانامو” پس از ۲۱ سال وحشت است

سازمان عفو بین‌الملل خواهان تعطیلی زندان “گوانتانامو” پس از ۲۱ سال وحشت است

واشنگتن-گهیځ نیوز( ۲۱ جدی ۱۴۰۱):
سازمان عفو بین‌الملل از “جو بایدن” رئیس جمهور امریکا خواسته است تا در بیست و یکمین سالگرد تاسیس زندان جهنمی گوانتانامو، این زندان را تعطیل کند.
به گزارش خبر گزاری ها، سازمان عفو بین‌المللی زندان گوانتانامو را “لکه‌های پاک نشدنی” در تاریخ امریکا خوانده و گفته است که پس از ۲۱ سال نقض حقوق بشر در این زندان، باید به آن رسیدگی شود.
“اریکا گوارا روزاس”، مدیر بخش امریکا در سازمان عفو بین‌المللی در این ارتباط گفت: ” خیلی غم‌انگیز است که ۲۱ سال پس از افتتاح یک زندان جزیره یی و فرامرزی که به طور خاص برای فرار از حاکمیت قانون طراحی شده بود، دولت ایالات متحده امریکا به بازداشت ۳۵ نفر در این زندان ادامه می‌دهد. ”
گوارا روزاس تاکید کرد که اکثر زندانیان گوانتانامو هرگز حتی متهم نشده اند و بدون محاکمه در اسارت به سر می برند.
به نظر وی همچنین کمیسیون های نظامی ایجاد شده برای محاکمه برخی از بازداشت شدگان ناکارآمد و ناعادلانه بوده اند و متهمان را از داوری بی طرف و دسترسی به شواهد حیاتی محروم کرده اند.
این مقام عفو بین الملل گفت که دولت بایدن باید همه زندانیان این زندان را که بدون اتهام باقی مانده اند، به کشورهایی منتقل کند که در آن جا از امنیت برخوردار باشند و حقوق بشر آنها رعایت شود.
زندان جهنمی گوانتانامو در ۱۱ جنوری ۲۰۰۲ برای نگهداشت زندانیان جنگ علیه ترورویزم توسط دولت وقت امریکا ایجاد شد. در سال ۲۰۰۹، باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، فرمان اجرایی برای بستن این زندان بدنام را امضا کرد، اما کانگرس از تأمین هزینه مالی بستن این زندان خودداری کرد.
حالا گزارش شده است که قصر سفید در نظر دارد مهاجران آینده هائیتی را در تاسیسات گوانتانامو نگه دارد.
همچنین “دونالد ترامپ” رئیس جمهور قبلی امریکا، فرمان اجرایی بستن گوانتانامو را به حالت تعلیق درآورد، اگرچه دولت “بایدن” متعهد شد که این زندان را ببندد اما تا کنون به این وعده خود عمل نکرده است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس