معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / اسلام آباد و مسکو روی تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان به مذاکره می پردازند

اسلام آباد و مسکو روی تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان به مذاکره می پردازند

اسلام آباد-گهیځ نیوز(۲۷ جدی ۱۴۰۱):
درحالیکه پاکستان با کمبود بی سابقه ذخایر ارزی دست و پنجه نرم می‌کند، مذاکرات اسلام‌آباد و مسکو در مورد تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان از سوی روسیه آغاز می گردد.
قرار است مسکو انرژی مورد ضرورت را برای پاکستان زیرقیمت تهیه کند و به گزارش رسانه های پاکستانی یک هیأت بلند پایه روسی به ریاست وزیر انرژی دولت پوتین به پاکستان سفر خواهد کرد.
رسانه‌های پاکستانی گزارش می دهند که سفر هیات ۸۰ نفر روسیه به ریاست نیکلای شولگینوف وزیر انرژی برای مذاکرات نفتی به پاکستان از جمله پیشبرد طرح گازی با هزینه سه میلیارد دالر امریکایی و تدارک خرید محصولات نفتی از روسیه با زیرقیمت بازار، امروز انجام می‌شود.
این درحالی است که پاکستان به شدت برای تامین نیازهای گاز مورد ضرورت عراده جات در داخل با مشکل مواجه است و از طرف دیگر ذخایر گازی این کشور نیز سالانه با ۱۰ درصد کاهش روبرو است.
قرار است هشتمین دور گفت‌وگوهای دوجانبه تحت عنوان کمیسیون بین دولتی اسلام‌آباد و مسکو و پروژه احداث خط لوله گاز در پاکستان که بودجه آن ۳ میلیارد دالر برآورد شده است، در طول سفر سه روزه وزیر انرژی روسیه برگزار شود.
آگاهان امور اقتصادی به این باورند که تأمین انرژی از روسیه با تخفیف از قیمت بازار سالانه دو میلیارد دالر برای پاکستان صرفه جویی خواهد داشت اما با توجه به کاهش نقدینگی در پاکستان این کشور باید بتواند خرید نفت و گاز با ۳۰ درصد تخفیف را تضمین نماید.
“مصدق ملک” وزیر مشاور پاکستان در امور نفت، ماه گذشته اعلام کرده بود که روسیه نفت خام، گاز و بنزین را با تخفیف به پاکستان می‌فروشد که این خبر خوبی برای اقتصاد این کشور است.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس