معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / پس از واقعه سوختاندن قرآن؛ ترکیه نشست سه جانبه با سویدن وفنلند را به تعویق انداخت

پس از واقعه سوختاندن قرآن؛ ترکیه نشست سه جانبه با سویدن وفنلند را به تعویق انداخت

کابل-گهیځ نیوز( ۵ دلو ۱۴۰۱):
پس از آن که یک شخص افراطی قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در سویدن آتش زد، ترکیه نشست سه جانبه با سویدن و فنلند را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت .
یک شبکه تلویزیونی ترکیه به نقل از منابع دیپلوماتیک آن کشور گزارش داد که مقامات ترکیه پس از این واقعه اعلام داشتند که اجتماع سه جانبه در مورد پیوستن سویدن و فنلند به پیمان اتلاتیک شمالی یا ناتو را برای مدت نا معلومی به تعویق انداخته است.
به گزارش شبکه منبع قرار بود این نشست سه جانبه در مورد پیوستن دو کشور مذکور به پیمان ناتو در اوایل ماه فبروری سال جاری میلادی، در بروکسل تدویر یابد، در حالیکه به گفته منبع بعید به نظر می رسد که این نشست قبل از تدویر انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه تدویر یابد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در صحبت با رسانه ها گفته بود که حکومت سویدن پس از آنکه به یک شخص افراطی اجازه داد تا قرآن عظیم الشان را مقابل سفارت ترکیه در استاکهولم پایتخت سویدن آتش زند، نباید منتظر حمایت ترکیه در مورد درخواست پیوستن خود به پیمان ناتو باشد.
از جانب دیگر رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از یک جلسه حکومتش تدویر یافته بود اظهار داشت که سویدن نباید انتظار داشته باشد که ترکیه پس از واقعه آتش زنی به مصحف قرآن هم از پیوستن آن کشور به پیمان ناتو حمایت کند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس