معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / وزیر خار جه ترکیه پس از حادثه قرآن سوزی در سویدن، مذاکرات با آن کشور را بی معنی خواند

وزیر خار جه ترکیه پس از حادثه قرآن سوزی در سویدن، مذاکرات با آن کشور را بی معنی خواند

انقره- گهیځ نیوز( ۸ دلو۱۴۰۱):
“مولود چاووش اوغلو” وزیر خارجه ترکیه در دیدار با “ایویتسا داچیچ” معاون اول و وزیر امورخارجه صربستان گفت که نشست سه جانبه با سویدن و فنلند برای بررسی روند پیوستن این دو کشور به پیمان” ناتو” پس از تظاهرات اخیر در استاکهلم بی معنی است.
وی افزود که در این گونه فضا و شرایط نشست سه جانبه هیچ معنایی ندارد و به همین دلیل این نشست به تعویق افتاده است چون به قول وزیر خارجه ترکیه، محیط کنونی بر این موضوع حاکم است و آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
وزیر امورخارجه ترکیه با اشاره به حادثه آتش زدن به قران کریم و تظاهرات مخالفین نظام ترکیه در استاکهلم، اظهار داشت که یکی از اهداف این حوادث آن است تا کشور سویدن به پیمان ناتو بپیوندد.
مطلب “چاووش اوغلو” به حادثه آتش زدن قرآن کریم و تظاهرات هواداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استاکهلم است، گروهی که از سوی ترکیه بنام یک گروه تروریستی شناخته می شود.
قابل ذکر است که دولت سویدن روز شنبه اول دلو سال جاری شمسی، برای سومین بار آتش زدن به قران را در کشورش اجازه داد و افراطیون این کار را در مقابل سفارت ترکیه در استاکهلم انجام دادند..
از سوی دیگر مسلمانان سراسر جهان از جمله مصر، کویت، امارات، ایران، جامعه الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزیا، اردن، المغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری کشور های خلیج فارس، و برخی سازمان های اسلامی این اقدام و تکرار آن را نکوهش کرده و در مورد گسترش این گونه اقدامات هشدار دادند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس