معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / کودتاچیان جنرال “عبدالرحمن چیانی” را رئیس شورای انتقالی نایجر اعلام کردند

کودتاچیان جنرال “عبدالرحمن چیانی” را رئیس شورای انتقالی نایجر اعلام کردند

کابل گهیځ نیوز (۷ اسد ۱۴۰۲):
به گزارش خبرگزاری ها کودتاچیان نظامی در کشور افریقایی نایجر، جنرال “عبدالرحمن چیانی” را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.
چیانی پس از تعیین به عنوان رئیس شورای انتقالی گفت: ” ارتش به خاطر وخامت اوضاع امنیتی در این کشور، اقتدار را به دست گرفته و افزود که در زمان حکومت “محمد بازوم” رئیس جمهور مخلوع آن کشور، چنان وانمود می شد که همه چیز خوب است درحالی که وضعیت بسیار دشواری در این کشور حاکم بود.
رئیس شورای انتقالی نایجر افزود که : ” شیوه امنیتی رئیس جمهور سابق” محمد بازروم” به رغم فداکاری ملت و حمایت خارجی، اجازه تامین امنیت در کشور را نمی داد.”
قابل یاد آوری است که نیروهای گارد ریاست جمهوری نایجر در چهارم اسد سال جاری، محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل قصر ریاست جمهوری بازداشت و سپس او را از مقامش برکنار اعلام کردند.
در همین حال به گزارش الجزیره گفته شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با برگزاری نشست فوق العاده، انجام کودتا در نایجر را غیرقانونی دانست و با صدور اعلامیه یی اظهار داشت که : “ما به شدت تلاش‌های خلاف قانون اساسی برای تغییر قدرت در نایجر را محکوم می‌کنیم. ”
براساس این اعلامیه ی شورای امنیت، اعضای این شورا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رئیس جمهور منتخب “محمد بازوم”، خانواده و اعضای دولت او شده‌اند.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس